Monday, December 31, 2007

cau...cin... cau.... selamat tinggal 2007 & UPENA....


ermmm... tak sangka gak.. dah lebih kurang setahun lebih aku keje kat UPENA nih..

raser macam kejap je masa ni berjalan.


kalau nak pikir2 balik... macam2 yang aku tempuh selama kat sini.

kat UPENA ni le aku dapat jejalan satu malaysia (bukan cuti2 malaysia haa... tapi K.E.J.E), jumpe member2 baru - bukan kat opis je, tapi kat cawangan2 jugak.. best2.

tapi yang paling best, dapat 'jumpe' ehem..ehem... fuuuh.. syukur2..

Aku suka keje admin, walaupun latar belakang aku nih lebih kpd teknikal. kat UPENA ni la aku banyak belajar pasal keje2 yg aku suka sgt (walaupn kekadang tu tension gak)... tapi tu smua pengalaman bg aku..


Nak tegelak gak kadang2 tu aku pikir.. semua2 benda aku belajar kat sni.. dari software 'photoshop', 'indesign' & lain2.. sampai le ke mesin taip elektrik & alat pengikat kotak pun aku blajar nak camner guna. aku suka sgt nak tau kalo ader benda2 berguna yg boleh aku blajar... mesin fotostat tu pun aku dah penah bukak isi perut dia bila ada kertas yg tesangkut... hehehehe... (nasib baik tak jahanam)...


kat UPENA ni jugak le sebenarnya aku mula merasa nk duduk kt hotel (bila 'handle' kursus kat cawangan).. Aku ingat lagi masa memula dulu duduk kat hotel, nak makan pun raser mcm susah sgt.. rasa terkagum sampai tak tau nak makan aper pun ader.. huhuhu... Excited? jgn cakap le... kalo boleh tu, kat semua bahagian hotel tu aku nak bergambar..

Tapi bila dah selalu sangat, siap tolak lagi, taknak pegi. ermm.. masa nak buat kursus kat N.smbilan & sarawak aku malas nak pegi, sbb bnyak sgt keje kat opis.. (cewahh... rasa mcm bos je plak.. hehehe ).


Teringat gak Masa buat kursus kat Sabah. punya la excited dapat naik kapal terbang... (kalo masa kanak2 dulu penah gak naik.. tu pun kat shopping complex.. masuk 20 sen, pastu dia goyang2.. fuuuhhh, happening abis..)


Sekarang ni, bila nak brenti, rasa sedih pun ader (pergghhhh... jiwa kaco plak.. huhuhu), nak meninggalkan semua orang, orang2 keliling yg dah banyak kisah & cerita bersama2 ngan aku. dapat bos yg sporting, ust. yadman (walaupun kekadang pening gak aku dibuatnyer ;p), Dr shireen (nak kawen nti, saya jemput...) Che din, ehem2, & semua2 skali la...


waktu ni, ari isnin 31/12/2007 (pkl 7.30 mlm)- aku dtg kat opis nk hantar borang berenti keje & nak ambil lagi sikit barang2 aku yg tertinggal. walaupun semalam dah berkemas sampai malam, tapi ader gak yang tertinggal. ermmm....

Hari Sabtu ni (5/1/2008) aku akan mendaftar. jadi student balik le nampak gaya nyer.. nak sambung 'master'... ishh.. menakutkan je bunyinyer... jadi bermakna selama 1 setengah tahun selepas nie, bemula la hidup aku sbgai student balik selepas 2 tahun bekerja...

Doa2 la aku berjaya yekk...


Kalau nak difikir2 kan, 2007 ni la tahun yang paling bermakna skali bagi aku.. padat... macam2.. cerita... Harap2 tahun depan & sampai bila2, aku dapat tempuh dengan lebih cemerlang.... caiyokk.. caiyokk...