Monday, May 17, 2010

Sukan ku sukan mu jua..

Piala Thomas? Malaysia dh pn kalah separuh akhir aritu ngan china 3-0.. lemah tul aku kalo nk citer kalo dh kalah ni. walaupun masuk separuh akhir, t sebenarnye kalo korang perasan, kita menang 1 game je, msa lwn denmark 3-2. lwn jepun, kalah, lwn china klh, nigeria kita tak sempat lawan, sbb diorg lmbt sampai (ni kes diorg excited sgt amik gambar kt airport, sampai tak sedar kpl terbang dh terlepas.. kui kui kui).

aku rasa dh smpai masenye malaysia nih buat pembangunan sukan dr akar umbi. jangan bila player tu dh besar bru nk train btul2. cungkil bakat2 muda dr seluruh negara, jgn libatkan campurtangan politik, lps tu train diorg btul2. tak kisah la, kalo m'sia terpakse korban masa lebih 5 taun utk tumpukan pembangunan dr player2 muda. tgk je jepun, dulu2 kalo main bola, mmg kene blasah je ngan kita. skrg diorg selamber je masuk world cup. badminton, 2 taun kebelakang nih diorg dh makin terer. diorg naik perlahan2, tp tgk la hasilnye skrg. Takraw? diorg pn dh hebat, kalo dlu2 m'sia ngn thailand je.. ni sume hasil dr pembangunan dr budak2 kecik lg. Australia mulakan program dr kecik ni kalo tak silap aku lbh 10 taun dlu. mase tu diorg mmg tak terer ape2 pn. tp skrg tgk je le, renang, bola, hoki, skn olimpik sume diorg dh tahap dunia dh. hehe.. malas aku nk bebel dh pasal nih. dr dlu lg tak ubah2, persatuan sukan pn dr dlu tak abis2 ade yg rebut kuasa, gadoh2.. mcm2 le. hehe.. dh mcm hasbullah awang lak aku komen hohoho..

ape2 pn ari sabtu aritu chelsea menang lg. kali ni FA cup la. huhu.. juara berganda la plak... mane fan2 ManU? senyap je nih.. hehehe.. jangan mare... Larii.....

Monday, May 10, 2010

Chelsea juara EPL musim 2009/10

Chelsea.. Chelsea..

Akhirnye Chelsea juara jgk. mmg saspen tul season nih, kene tgu last game bru bleh tau sape juara. walaupun ManU menang 4-0 ngn stokes, tp... chelsea lg ganaih menyepak wigan ngan 8-0, dh macam main tennis pn ade.. kui kui kui.. hehe.. terlebih excited lak aku (fan chelsea kah aku nih... hohoho)

tapi ape2 pn sabtu ni, chelsea ade peluang lg nk jd champion. final fa cup lwn portsmouth.. nih kalo menang nih, dpt double le season nih.. hehe


Wednesday, May 05, 2010

hentam saja la.....

salam..
dah masuk bulan 5 utk tahun 2010. Ni la 1st post aku utk taun nih, menunjukkan yg aku dh lame tak update blog nih a.k.a malas nk menaip hehehe..

alhamdulillah, 31/10/09 aku dh selamat jd laki org. wife aku org kg endah, banting @ selangor. kenduri kt sna 1/11/09 & seminggu lps tu 8/11/09 buat kt sungkai lak. semuanye berjalan lancar, lega btol bila semua2 tu dah selesai. so sekarang nih meneruskn hidup berkeluarga la plak.

isnin mnggu lps aku cuti, pegi tgk adik aku yg no 3 tu konvo kt picc putrajaya, konvo utk ikbn. adik aku tido kt rmh abg aku kt sg buluh, pastu aku ajak mak n abah tido kt rmh aku. muat la kereta nk pegi. pepagi isnin tu abg aku hntr pegi picc n kami dr klang pg 1 lg kete. progam abis ptg dlm pkl 2 lbh, jln2 kt putraya tu kjap, pastu trus hantar parents aku gi komuter shah alam

cite pasal keje lak,
semester nih aku kene 3 kali jaga exam. last aku jaga ari sabtu baru lps nih. hehe.. rasa lain macam pun ader. ye la, dulu2 dok sibuk jawab soklan, la ni dh jd pengawas kt dewan tu lak. hohoho.. tak penah terpikir pun. hehe.

subject yg aku ajar, examnyer isnin mggu lps. ari selasa tu mula la marking paper exam. ade lbh kurang 500 student amik subject tu. kitorg bagi2 sama rata utk marking, kalo tak, termuntah hijau le jawabnye nk menyemak sue tu. lecturer yg ajar subjek tu ade la dlm 10 org, pastu kami bahagi pd 2 kumpulan, so 1 kump tu 5 org la. 1 kump tu cover lbh kurang 250 exam paper. Utk paper nih, ade 5 soklan, so kami amik sorg 1 utk semak. so setiap sorang semak 1 soklan, utk 250 student, mcm tu le kira2nya.

disebabkan isnin tu aku cuti, so selasa tu aku start marking. mmg aku target nk abiskn cepat2. aritu aku dpt siap kt 100 lbh, n aku sambung ari rabu. last2 dpt le jugak siap2kn sume2 tu. lega tul, tu pn rase nk muntah semak hehe..

last exam ari ahad (smlm), so kt sini dh mula lengang skit la. baru la best, kalo tak tu, sesak memanjang kt mna2 pn. tapi skejap je nih, sbb mggu dpn dh mula konvo plak. lagi le berganda2 sesaknye. k, nti le aku smbung lg cite2, malas nak menaip dh ni.. hehe.. cabutt...