Wednesday, June 09, 2010

Kisah ber ekor2 kucing

Beberape minggu lps, ade le sekor kucing dari kedai sblh rmh sewa aku tu beranak. 5 ekor skaligus.. hoho.. tp tak dapat le naik main2 ngan depa ni slalu.. almaklum le, pepagi dh pegi keje, mlm bru blk.. main kejap2 cmtu je la. tu pun kt luar rmh. 3 warna hitam (ikut ibu nye), 2 ekor lg hitam putih (ni ikut kaler bapaknye yg tak mau bertanggungjawab bunting kn ibunye la nih kot).

wife aku ckp, kalo kucing nih baru lahir, dia mmg suke pindah2 kn tempat anaknye tu, pindah smpai 7 tempat pastu baru stop. Jd, depa ni mmg pindah2 la, ikut la ibunye tu nk bwk pg mna, slalunye dekat2 je. sekejap kt rmh jiran aku, kjap2 bwh papan. ikut suka dia j e la.


ade satu pagi tu, masa aku nk panaskan enjin kete, nampakle si ibu ni dok le pak2 bwh kete aku ngn anak2 dia. bila wife aku dh alih kn, aku kira2 ade 2 ekor je anaknye. puas le a k u pusing2 cari yg lain, bawah kete takde, kt luar takde.. last2 aku ternampak 3 ekor lagi dok baik punya lepak kat atas tayar.. huu.. nasib baik perasan. kalo tak jadi lempeng le pagi tu. Pagi tu ak u & wife sah2 le lewat pegi opis, dok sibuk pasal kucing tu.

hari jumaat pagi 2 mnggu lps, aku kene pegi awal skit keje sbb nk join konvo fke (yg ni ade aku cite dlm post sblm nih). masa nk start enjin kete tu, nmpak seekor si kecik dok lepak2 bawah kete. check kt atas tayar ade 3 ekor dok berhimpit2. sejuk la tu, mlm sblm tu uj an. wife aku pn alih la ketepi. Lps tu cari lagi sekor tak jumpe2. bila dipanggil pn snyp jeh. aku dh le nk cepat pg tu. nak gerakkn kete, rase tak sedap hati lak. last2 wife aku bg cadangan utk check kt enjin. bila tgk kt enjin tak nmpak ape2. aku perati btol2, nampak le sekor dok nyorok kt celah2 tu. best kot dok stu, panas. susah jgk nk amik dia celah2 tu. sempit, ngan dia pn melawan tk mau diambil. Bile dh cuba2, baru le dpt tgkap. huuu.. nasib baik.. kalo tak, jadi lempeng jgk lg le jawabnye.

Aku sempat le jgk amik gambar masa misi menyelamat tu.. cewah.. hehe..

ape2 pun sume nye dah takde, anak2 & ibunya skali dh tak nampak dh skrg nih. Ade la kot org ambil tu... ciss.. baru cadang2 nk 'bela' mcm kucing sndri.. huuu..

7 comments:

Peri PiA said...

sayang kucin mcm family oteh

Farid Fabregas said...

tu la.. lama2 ni dah suke lak...
tp kalo time dia main2 kuar kuku tu, serrammm jgk.. hehehe

Peri PiA said...

tu la kucen ni gurau kasar

waridah pon penah kena,hehe

iela said...

huhuhuh... farid takut kena cakar.. hahaha

Farid Fabregas said...

bukan takut..
tak brape brani jeh huhuhu

sharina said...

oooo..ade "misi menyelamat"...sapa agaknye yg buat misi tu ye memandangkan saudara tangkap gambar?? hahahhahahhah :p

Farid Fabregas said...

hehehe.. rahsia