Wednesday, January 19, 2011

Nur Zara Batrisya (Part 2)

Fuhh.. penat wooo.. hari ni kelas full dari pagi sampai petang. lenguh2 pun ada.
ok, sebab semalam dah terjanji nak update cite pasal my first baby.. so kene la jugak aku memaksa jari2 nih menaip.

sebelum tu, lupe lak nak bagitau. Memang kami dah awal2 lagi target nak wife bersalin kat hospital putrajaya. 1st, sebab ape yang aku tau, hospital putrajaya punya service memang best. 2nd, sebab husband bley masuk sama2 dalam bilik bersalin tu nanti (yang nih memang aku request. penting woo ade kat sebelah wife time deliver. moral support..)

Sambung cite, dalam pukul 5 petang sampai la kt hospital putrajaya. parking kete kat area wad bersalin (masa register sebelum tu dah siap2 pusing2 hospital cari kat mana wab bersalin). sampai2 je trus register kat kaunter. Dlm 10 minit camtu, nurse panggil my wife masuk dalam bilik. Nak check ape yang patut la tu. Dalam pkl 6, wife aku tak kuar2 lagi. lame btol aku tggu. bila aku tanya, nurse kat situ ckap tgh tunggu doktor check.. hayyoo.. punya lame tunggu blom check lagi ke? tapi logik jugak la, sebab petang tu ramai jugak tunggu masa nak deliver. tapi aku dah leh rasa yang wife aku memang dah nak deliver. tak lame lps tu nurse ckap kat aku 'bukaan' dah dalam 2cm, so kene tahan la kat wad. Aku lak disuruh pegi register kat kaunter utama kat main entrace hospital (sebab entrance wad bersalin terpisah ngan main entrace hospital) untuk tempah katil kat wad selepas bersalin nanti.

Pintu Masuk wad bersalin.. suspen seh.... hehehehe
Dah selesai, aku pegi balik la wad bersalin. sambil2 tunggu tu aku sempat2 la sembang ngan 2-3 husband yang sama2 tunggu wife diorg. dia tu aku tengok macam dah biasa je kat hospital tu. maklum la aku sorang je yang tgh tggu anak 1st, yg lain sume dah ade pengalaman. borak punya borak, lebih kurang pukul 7, nurse panggil aku. bukaan dah 4cm, meaning that my wife kemungkinan besar akan deliver dalam masa 24 jam. Aku plak dah mula usha tempat2 yang bleh 'landing' malam tu. sebab nurse cakap, kemungkinan besar deliver pada awal subuh.. Aku pun dah aim dah ade satu kerusi panjang kat depan kaunter tu. belasah je la kan. takkan la aku nak request kat nurse tu utk tido atas katil bersalin kot... ngeri sehh...

Tak lama lepas tu, nurse tu bagitau yang aku dah bleh teman kan wife kat dalam bilik bersalin.. hoo.. bleh masuk awal rupernye. mana la aku tau hehehe.. memandangkan waktu tu dah nak masuk maghrib sgt, aku decide nak berbuka dulu la. Kene la aku menapak skit nk ke main area hospital tu. Sampai kat situ aku tengok ade la 1 kedai kecik. jual air, roti and makanan ringan. ramai plak orang, so aku trus cari surau - solat. selesai je, trus g kedai tu balik, aku beli roti 60sen tu 4 ketul. air mineral. Aku bleh abiskan separuh ketul roti je. tak selere beb, hehhehe macam aku lak yg nak deliver. Aku trus pegi wad bersalin, singgah amik beg baju untuk baby n my wife kat kete (beg nih memang dah standby kat kete sejak my wife pregnant 7 bulan... standby). Dah settle, trus je masuk wab bersalin.

huh.. panjang dah aku menaip.. ngantuk dah neh. skrin pn dah nampak 2 lak nih. Sambung esok je la ye... cont part 3.... hehehehe

5 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

tak sabar neh tunggu entry seterusnya :p

Peri PiA said...

finally setelah zara dah 5 bulan,hihi

jenuh mak long tgu hapdet

sharina said...

wab..wab... wad la ..(tetiba bertukar menjadi editor ejaan)..hahaha

sharina said...

saspen lah nk tggu part 3.... along your story biey, i can STILL imagine all the feelings at those particular times.huhuhu....

Farid Fabregas said...

part 3 dh publishh...
next enrty? kene tuggu lagi 5 bulan lg ke? huhuuhuhu