Friday, February 11, 2011

Roselle.. sabau je la

Ade ingat post aku pasal pokok roselle sebelum nih?


Ni aku nak share gambar2 terbaru... pokok yang besar tu dh mati?.......
lagi 2 pokok kene serang ngan semut. siap bertelur kat batang & dedaun pokok.. cisss... dah tak pasal2 jadi layu jgk.. macam kurang zat besi jeh. Yang 2 lagi sangat cergas membessar.. bagus2... hehehe

Pokok yang besar tu mcm dah mati je.. dah puas aku belek2..
macam xde harapan je..
2 pokok dah makin besar, dua lagi kene serang ngan semut...

encik2 semut dah siap buat kondo kat pokok tu.. patut le makin layu & sayu...
cisss.... esok, siap le kome

lagi 2 pokok sudah makin besar.. daun2 pun dah banyak.. lebar2..
bagus2.... esok aku kasi upah air extra 1 gayung okeh..

Lupe plak aku nak bagitau.. dah 2 minggu semai benih cili... tanam biji dia la... 


Hasil selepas 2 minggu....

Macam takde ape2 perubahan pun....

3 comments:

sharina said...

sedih btol tgk pokok beso tu jadik layu gitu...rasa larat pun ada.. ape ntah yg tak kena...pasu kurang mahal ke? air kurang vitamin ke? atau dia nak kna ada org dok borak2 sblh dia? huhuhu..

Peri PiA said...

tak pe...cube lagi k

saba je la

Farid Fabregas said...

Yang besar tu dah arwah dah.. tapi biar kt pasu lg. tak sempat nk clear