Friday, April 29, 2011

Banjir kat Puncak Alam!!!

Kat tepi jln dah banjir, time nih tak tau lg banjir lg dasat kt depan tuh
Harini 1st time aku berdepan ngan banjir kat puncak alam nih. Subuh2 lagi hujan memang lebat sgt. Kluar rmh, tgk2 longkang kat kawasan perumahan tuh dh penuh. Roundboard kat alam suria tu dh mula banjir. sampai je kat fasa 2, aku tgk sume kereta dah patah balik. Rupe2 nye dah banjir kat kawasan depan petronas. air standard le kaler teh tarik. So, dah tak bleh ikut jln tu, aku trus le kuar ikut econsave alam jaya. sampai simpang tuh, aku trus menghala ke arah uitm puncak alam. Sebelum sampai McD, aku tgk kiri kanan dah penuh air. Jalan je depan skit, dah jem. aku ingatkn jem traffic light le. Sekali banjir la... air kat atas jalan laluan kami tuh dlm jgk & deras. area McD tu jgn cakap le. dah macam restoran terapung je aku tgk.
dah mula nampak air

mula2 nak redah

tak sangka plak banjir kat jalan nih... terpaksa redah.. McD kat sebelah kiri tu. huhu

Ade jgk yg singgah sarapan tuh huhuhu

Nak patah balik pun tak bleh sebab kat blkg dah bnyak kete follow. so, redah je la. tgk sume kete kat depan sume nye lepas. tapi dalam jgk le airnye. aku tukar gear 1 siap2, jln slow2.. lega.. lepas jgk. Sampai depan traffic light depan petronas, aku tgk simpang (lagi satu) nk gi perumahan aku tu dah penuh air.. Aku trus menghala ke meru, ni le jln aku tiap2 pagi pegi keje. dekat skit. sampai je tempat kebun2 slpas Uitm tuh aku tgk banyak kete berhenti tepi jalan. confirm air banjir tu dalam. so, patah balik le jwbnye. terpaksa ikut jalan pegi ke puncak perdana.  tapi kene la skali lagi redah banjir tadi. tapi bila lalu, nasib baik le banjir sebelah sini tak dalam sgt.

ni masa dah  u-turn

dah u-turn, laluan sini tak dalam. sebelah kanan laluan yg aku lalu awal2 tadi
Simpang masuk perumahan kami (depan uitm)
 hujan masih le lebat lg. ni dok pikir ade keje je nak buat kat opis, kalo tak mau balik... tidoo... huuuu best. laluan puncak perdana tu nasib baik le tak banjir, tapi air bnyak bertakung sebab ujan tak berenti jgk. last2 sampai opis dah cecah pkl 9..  

2 comments:

Peri PiA said...

scary,penah kena bln puase nak blk keje

stuck 4jam kepong-sg buloh saba je la


last week rumah parents mask air,bajir kilat :(

Farid Fabregas said...

huuu.. dasat. sini blk keje mlm tu still ader air lg