Friday, May 06, 2011

Jom Makan Durian

Durian ape yg sedap kalo makan?
Durian kampung? D24? musang king? udang merah?

tapi biasanyer kalo sedap tu mmg le mahal. tak caye cube check harga musang king sekilo? gugur bulu idung nk membayornye.antara durian yg agak mahal, tapi mampu jgk le skit nk beli = udang merah..
dlu mase kami dok kapar, penah bli skali... tapi berbaloi le rasernye.. sekali sekala bleh le beli huhuhu... kalo slalu bleh botak kepala.

hari rabu baru2 ni, kat pasar malam area rumah kami mmg ade jual durian. tetiba rasa nak buat serawa. so, otw balik tu aku singgah kat gerai hujung skali tu. bleh bli durian kampung. sebelum ni penah bli kat gerai tu, memang ok le. isi sume cantik. tapi haritu, bleh lak tak jual durian kampung, yang ade cuma D24 & udang merah. udang merah tu ade sekilo rm12 & rm8. So, aku bli le yg sekilo rm8 tu.. ehehehe.. bli 3biji rm20 hooo.. siap2 bukak durian tu kat stu, takut ade yg busuk lak. senang nak tukar kan. hehe.

balik rumah mama zara masak serawa la. tapi sambil2 bukak tu, kami termakan lak 2-3 ulas... hohoho.. tak bley tahan hoo.. tak caye tgk gambar  kt bawah nih...




Amacam? tergoda tak? rasa dia memang sedap la. manis2 lemak. sebab aku tak brape minat kalo durian tu rasa pahit2.. ikut suka masing le kan. aku bayor huhuhuhu... (huuu... meleleh ayaq liuq plak)


1 comments:

Peri PiA said...

fuyooo,isi nya gumuk2